24/03/2016

Αποσπάσματα Αποφθέγματα Ρήσεις Γνωμικά για την Λιλή Ζωγράφου ~ Quotes for Lili Zographou, Lily Zografu, Lilh Zografou

«Αν ξαναγινόμουν είκοσι χρόνων θα ξεκινούσα από τις κορφές των βουνών, αντάρτης, ληστής, πειρατής, ν’ ανοίξω τα μάτια εκείνων που δέχονται αδιαμαρτύρητα τη μοίρα τους, όσο και κείνων που εθελοτυφλούν. Όχι, η επανάστασή μου δε θα στρεφόταν κατά του κατεστημένου και του συστήματός του, αλλά εναντίον εκείνων που το ανέχονται. Θα σκότωνα, θα τσάκιζα την κακομοιριά, την υποταγή, την ταπεινοφροσύνη. Η γη έτσι κι αλλιώς δε χωρά άλλους ταπεινούς και καταφρονεμένους. Όπως δε χωρά άλλα φερέφωνα προκάτ επανάστασης.»



«Γυναίκες μιλώ, ακούστε. Να σας σερβίρω ένα βασιλόπουλο είναι αδύνατο φυσικά. Εκείνο όμως που μπορώ να κάνω για σας, είναι να σκοτώσω το βασιλόπουλο. Και τη Σταχτοπούτα. Αυτή η ξεφτιλισμένη, αυτή η δούλα, που δεν έχει ίχνος περηφάνιας και ρεαλισμού, αα, δε μου ξεφεύγει.»

«..χρωστάμε ενός λεπτού κραυγή,
για κάθε στιγμή που σιωπήσαμε…»

«Είναι η απέραντη πίστη μου για τους ανθρώπους, που έκλεινε πολλές πλάνες μέσα της και που μου έδωσε πολλά χτυπήματα. Κι από την άλλη είναι αυτή η δύναμη που έχω πάντα μου, όταν τα πράγματα μου ασχημαίνουν την ζωή, να τα τινάζω από πάνω μου, όσα κι αν έχω καταθέσει γι'αυτά. Αυτό ομολογώ το αναμέτρησα τώρα που είμαι μεγάλη και βλέπω προς τα πίσω τον χρόνο και την συμπεριφορά μου. Ξέρω ότι έτσι φέρθηκα και σε έρωτες και σε συζύγους και σ' εργασίες και σε σπίτια... όπως φαίνεται και τώρα.»

«Δεν πουλώ ύφος, στυλ, λογοτεχνία. Δεν γράφω διηγήματα. Καταθέτω γεγονότα και συμπτώματα της εποχής που ζω. Όλα όσα γράφω συνέβησαν. Σε μένα ή σε άλλους. Χρόνια τώρα σπαταλιέμαι, παρακολουθώντας όλα κι όλους.»

«είμαστε ελεύθεροι μέχρι την στιγμή που δεν έχουμε 
ακόμα γνωρίσει την ασχήμια των ανθρώπων»

«Είμαι παθιασμένη αντιφεμινίστρια για τον απλό λόγο 
ότι είμαι ευτυχής που γεννήθηκα Γυναίκα.»

«Γι’ αυτό και μεις, τα σύγχρονα πειραματόζωα, οφείλουμε να χρησιμοποιούμε πάντα τον όρο π.Χ., που θα σημαίνει τώρα πια “προ Χούντας”, και μ.Χ., “μετά τη Χούντα”. Γιατί το πείραμα πέτυχε και δεν πρέπει να το λησμονούμε ούτε στιγμή. Η Ελλάδα εκδίδεται, συνειδητά και ασύνειδα. Κι ούτε ένας αθώος. Ανεύθυνος κανένας.»

«Η ζωή περνά από μέσα μου, με διαποτίζει με την ασκήμια της, με γεμίζει λύσσα με την αδικία της την οργανωμένη, με ταπεινώνει με την ανημποριά μου ν’ αντιδράσω, να επαναστατήσω αποτελεσματικά, να υπερασπιστώ το μαζικό μας εξευτελισμό.»

«Το Σύστημα αποχαλινωμένο καλλιεργεί σκόπιμα την ασυνειδησία, την αγριότητα, το χάος, καταλύοντας το σεβασμό για τον ανθρώπινο παράγοντα. Δεν άφησε τίποτα ανεκμετάλλευτο, από το “χάσμα των γενιών” που αποκόβει τους ανθρώπους μεταξύ τους και ετοιμάζει τους αυριανούς παιδιά-καταδότες του Χίτλερ, ως την κατάργηση της οικογένειας.»

«Ο άνθρωπος βγαίνει στο σφυρί. Για να μη βρίσκει το Σύστημα καμιά αντίδραση και να μπορέσει αύριο να βγάλει ελεύθερα στο σφυρί και τις πατρίδες.»

«Τα παραμύθια είναι οι καθρέφτες κάθε εποχής. Το τέλος της μητριαρχικής εποχής έφτιαξε το μύθο της Μήδειας. Στον σφύζοντα από ανδρική ισχύ πατριαρχικό κόσμο των δύο τελευταίων αιώνων ξεπήδησε η αθλιότης της Σταχτοπούτας που δεν περίμενε ούτε κατά διάνοιαν το βασιλόπουλο, να όμως που της προέκυψε.»

«Η ελευθερία ξεκινά απ' αυτό: Να 'σαι πάντα στις διαστάσεις σου, ανεξάρτητα από τη φιλοδοξία να τις μεγαλώσεις, πράγμα που εξαρτάται μόνο από σένα. Ούτε και να προσποιείσαι τον πιο μικρό ή τον πιο μεγάλο. Η ταπεινοφροσύνη, αν είσαι μικρός, είναι δουλοπρέπεια, αν είσαι μεγάλος υποκρισία. Να 'σαι περήφανος. Η περηφάνια ταιριάζει σ' όλα τα αναστήματα.»


όλες οι φωτογραφίες είναι από το διαδίκτυο
ενώ το φωτοκολάζ είναι από τo ΑΣΠΡΟ~ΜΑΥΡΟ
τελευταία ενημέρωση 13-11-2018

η σελίδα μας στο facebook
Λιλή Ζωγράφου / Lili Zografu

Δεν υπάρχουν σχόλια: