Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ
ΚΩΝ/ΝΟΥ ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΙΤΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ-ΕΡΕΥΝΗΤΗ
Email:Kadrian@freemail.gr
Είναι άγνωστο πότε θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Το κλίμα στον εκπαιδευτικό χώρο της Τεχνικής Εκπαίδευσης είναι βαρύ. Οι πάντες ακόμη και οι πιο καλοπροαίρετοι βλέπουν ένα γκρίζο τοπίο στον ευαίσθητο αυτό χώρο της παιδείας.
Οι επίσημες εξαγγελίες δυσνόητες τα ερωτήματα πολλά και κρίσιμα. Σας παραθέτουμε μερικά:
1. Γιατί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ξεκινά από τον ευαίσθητο χώρο της ΤΕΕ ενώ υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σε όλη την εκπαίδευση; Μήπως η Τεχνική Εκπαίδευση είναι μια εύκολη υπόθεση ή μήπως είναι ο χώρος που αναμένονται οι λιγότερες αντιδράσεις;
2. Γιατί σε κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση οι όποιες αλλαγές-πειραματισμοί πρέπει να γίνονται στην Τεχνική Εκπαίδευση ενώ και στη Γενική Εκπαίδευση που έχει σοβαρότατα προβλήματα (απηρχαιωμένο περιεχόμενο σπουδών, Λύκειο προθάλαμος των πανεπιστημίων, παραπαιδεία, χαμηλές επιδόσεις, κατακερματισμένες γνώσεις, αποστήθιση κλπ) ουσιαστικά δεν αλλάζει τίποτα;
3. Γιατί ο χειρισμός της μεταρρύθμισης γίνεται σε επίπεδο Υφυπουργού ενώ π.χ. στη μεταρρύθμιση του 1977 με το Ν. 576, όταν είχαμε ένα παρόμοιο σχήμα, ο χειρισμός γινόταν από τον υπουργό παιδείας κ. Γ. Ράλλη και επιπλέον είχε αναμιχθεί προσωπικά και ο τότε Πρωθυπουργός κ. Κων. Καραμανλής (Καθημερινή 1,3/2/1976); Μήπως ο ρόλος της ΤΕΕ σήμερα στην εκπαίδευση, την ανάπτυξη, την Ελληνική κοινωνία, την ανεργία των νέων είναι υποδεέστερος;
4. Ποιος είναι ο σοβαρός λόγος δημιουργίας δεύτερου σχολείου στο χώρο της ΤΕΕ, της ΕΠΑ.Σ., κατά παρέκκλιση του προεκλογικού προγράμματος της Ν.Δ., ενώ μέχρι και σήμερα ο κ. Πρωθυπουργός δηλώνει ότι «έχουμε πρόγραμμα και θα εφαρμοσθεί στο ακέραιο»;
5. Πιστεύει κανείς ότι η σημερινή κατάσταση της εκπαίδευσής μας οφείλεται μόνο στην κακή οργάνωσή και λειτουργία της και όχι κυρίως στην υποχρηματοδοτησή της;
6. Αν είναι αλήθεια ότι στις ΕΠΑ.Σ. δεν θα διδάσκονται καθόλου μαθήματα γενικής παιδείας τότε, στα ΤΕΕ που θα μετατραπούν σε ΕΠΑ.Λ. θα έχουμε αυξημένη γενική παιδεία και στα ΤΕΕ που θα μετατραπούν σε ΕΠΑ.Σ. καθόλου γενική παιδεία. Είναι άραγε καλύτερα αυτά τα προγράμματα σπουδών ή μήπως είναι καλύτερο το σημερινό πρόγραμμα των ΤΕΕ που περιλαμβάνει 30% μαθήματα γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές;
7. Τι σημαίνει η δήλωση του Υφυπουργού κ. Γ. Καλού στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής την 19-1-06, σε ότι αφορά το διαχωρισμό των ειδικοτήτων σε ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ., «Αφού, θα ξεχωρίσουμε τις ειδικότητες για κατάρτιση και θα τις οδηγήσουμε στην ΕΠΑ.Σ. -αυτός είναι ο σχεδιασμός- θα μείνουν οι ειδικότητες που θα προκύπτουν μετά από ολοκληρωμένη εκπαίδευση και όχι απλώς κατάρτιση στο επαγγελματικό λύκειο». ;
8. Η κατάργηση της γενικής παιδείας από τις ΕΠΑ.Σ. φωτογραφίζει ένα σχολείο κατάρτισης και όχι εκπαίδευσης. Η Τεχνική Εκπαίδευση περιλαμβάνει πάντα και ένα μέρος γενικής παιδείας αυτή είναι η πρακτική που εφαρμόζεται στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών-μελών της Ε.Ε. και όχι μόνο. Στην Ελλάδα έχει γίνει η σχετική προσαρμογή με το Ν. 3121/2003 (ΦΕΚ 258Α /7-11-03) και στο άρθρο 6 παρ.1 αναφέρεται η παροχή της γενικής παιδείας στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Το ερώτημα που τίθεται είναι σαφές και κρίσιμο: Οι ΕΠΑ.Σ. θα είναι σχολεία ενταγμένα στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα ή θα είναι ένα μόρφωμα κέντρων κατάρτισης;
9. Γιατί «διαφημίζεται» το ΕΠΑ.Λ. σαν το νέο σχολείο από το οποίο οι μαθητές της ΤΕΕ και τυπικά πλέον θα έχουν το δικαίωμα πρόσβασης στα ΑΕΙ αφού είναι γνωστό ότι το δικαίωμα αυτό υπάρχει εδώ και …30 χρόνια; (για τους μαθητές των ΤΕΛ Ν. 576/1977, Ν. 1566/1985 και για τους μαθητές των ΤΕΕ Ν. 2909/2001, άρθρο 1 παρ. 2).
10. Για ποιο λόγο δεν ανακοινώνεται η κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης από το Ενιαίο Λύκειο το οποίο θα μετατραπεί σε Γενικό Λύκειο; Αν το ΕΠΑ.Λ. θα είναι ένα άλλο ισότιμο λύκειο με το γενικό, τότε τι νόημα έχει η λειτουργία τεχνολογικής κατεύθυνσης στο Γενικό Λύκειο;
11. Για ποιο λόγο προβλέπεται η λειτουργία της ΕΠΑ.Σ. και προδιαγράφεται, σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΠΘ, 19/1/2006, σαν το σχολείο που απευθύνεται «σε μαθητές που τους ενδιαφέρει να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες και δεν επιθυμούν ή δεν αισθάνονται ικανοί να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.)»;
12. Για ποιο λόγο το ΥΠΕΠΘ καταργεί τα ποσοστά εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της ΤΕΕ, θεσμός που ισχύει για 30 χρόνια και καθιερώνει (Ν. 3432/2006 άρθρο 4, ΦΕΚ 14 τ.Α΄) ποσοστά εισαγωγής προς την Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.Ε.Α.) στους μαθητές των εκκλησιαστικών Λυκείων; Αμφιβάλλει κανείς ότι η κατάργηση του ποσοστού εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στους απόφοιτους γυμνασίου να προτιμήσουν την Τεχνική Εκπαίδευση;
13. Για ποιο λόγο οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. καλούνται να εξετασθούν στα ίδια θέματα των μαθημάτων γενικής παιδείας με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων; Το ΕΠΑ.Λ. σαν επαγγελματικό σχολείο έχει διαφορετική στόχευση από εκείνη του Γενικού Λυκείου οι μαθητές του οποίου από το πρώτο έτος σπουδάζουν μόνο τα μαθήματα γενικής Παιδείας και συνεπώς σε κάθε περίπτωση θα είναι πιο προετοιμασμένοι από τους μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Η εξέταση λοιπόν στα ίδια θέματα είναι ίση μεταχείριση ή το αντίθετο;
14. Είναι αλήθεια ότι οι ΕΠΑ.Σ θα λειτουργούν αποκλειστικά σε απογευματινό ωράριο (διότι οι μαθητές θα εργάζονται το πρωί) και τα ΕΠΑ.Λ. σε πρωινό ή εσπερινό; Αν αληθεύουν αυτές οι πληροφορίες τότε τι θα γίνει με τους μαθητές των ΕΠΑ.Σ. που δε θέλουν να εργάζονται ή δε θα μπορούν να βρουν δουλειά και το πρωί το σχολείο τους θα είναι κλειστό; Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ωράρια των σχολείων είναι για μεν τους εργαζόμενους μαθητές εσπερινά για δε τους μη εργαζόμενους πρωινά. Γιατί γίνεται προσπάθεια να βρεθεί ένα άλλο μεικτό απογευματινοεσπερινό ωράριο λειτουργίας για τις ΕΠΑ.Σ.;
15. Είναι αλήθεια ότι τα άλλα υπουργεία που θα λειτουργήσουν και εκείνα ΕΠΑ.Σ. δεν έχουν πεισθεί από το ΥΠΕΠΘ για το πόσο καλά σχολεία θα είναι οι ΕΠΑ.Σ. και πιέζουν συνεχώς να τους δοθεί η δυνατότητα να ιδρύσουν και εκείνα ΕΠΑ.Λ.;
16. Είναι αλήθεια ότι δεν προβλέπεται στο σχέδιο νόμου η ίδρυση Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ η οποία είναι απαραίτητη για την αναβάθμιση της ΤΕΕ; Μήπως επικράτησε η εξωπραγματική θέση του κορυφαίου συνδικαλιστικού οργάνου καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) ότι η ίδρυση της διεύθυνσης αυτής σημαίνει …διάσπαση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; Η ίδρυση και λειτουργία των Δ/νσεων Φυσικής Αγωγής, Ειδικής Αγωγής και ΣΕΠΠΕ έχουν προκαλέσει διάσπαση;
17. Εάν προβλέπονται: Μείωση των μαθητών ανά τμήμα σε 25 για τα ΕΠΑ.Λ., 20 για τις ΕΠΑΣ και ίδρυση γραφείων ΤΕΕ με 3 σχολικές μονάδες ΤΕΕ, ενώ σήμερα απαιτούνται 8, ο κάθε καλοπροαίρετος οφείλει να χαρακτηρίσει τα μέτρα αυτά ως θετικά. Μήπως η ίδρυση περισσότερων γραφείων ΤΕΕ για μερικούς είναι μέτρο που οδηγεί προς τη διάσπαση της ΤΕΕ;
18. Στην Ελλάδα υπάρχουν οργανωμένα και ισχυρά συντεχνιακά συμφέροντα τα οποία με την πρόφαση της «στέρεης γενικής παιδείας», «του 12χρονου βασικού σχολείου» «τη λειτουργία ενός και μόνο Λυκείου του Ε.Λ.» κλπ. συμβάλουν αποφασιστικά στην «ομηρία» δεκάδων χιλιάδων νέων και αποστερούν την οικονομία και την ανάπτυξη από μεσαία στελέχη και εκτοξεύουν την ανεργία των νέων στα ύψη. Είναι λογικό να υποκύψουμε στις συντεχνίες αυτές υποθηκεύοντας τη νέα γενιά αγνοώντας και την κατάσταση της οικονομίας μας η οποία δεν περνά τις καλύτερες μέρες της;
19. Έχει γίνει κατανοητό από το ΥΠΕΠΘ ότι η ΤΕΕ δεν είναι απλά μια «σχολική υπόθεση» και ότι όπως το δικαίωμα στη μόρφωση είναι σεβαστό άλλο τόσο σεβαστό πρέπει να είναι και το δικαίωμα προς την εργασία;
20. Γιατί δεν βελτιώνεται ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ο οποίος, σε πολλές περιπτώσεις, αποτελεί την «ώρα του παιδιού» και καταφύγιο των καθηγητών που δε συμπληρώνουν ωράριο;
21. Μήπως δε θέλουμε να ενισχύσουμε ποιοτικά και ποσοτικά την ΤΕΕ στην Ελλάδα η οποία υστερεί δραματικά από τα άλλα Ευρωπαϊκά κράτη;
22. Γιατί δεν ανοίγουμε νέους δρόμους για να βοηθήσουμε πολλούς Έλληνες γονείς και μαθητές να καταλάβουν ότι το πανεπιστημιακό πτυχίο δεν είναι «φάρμακο δια πάσαν νόσον» και ότι πολλοί κινδυνεύουν να οδηγηθούν στην ανεργία;
ΠΗΓΗ:
http://www.kpad.gr/
http://www.kpad.gr/text/adriank2.htm
ΚΩΝ/ΝΟΥ ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΙΤΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ-ΕΡΕΥΝΗΤΗ
Email:Kadrian@freemail.gr
Είναι άγνωστο πότε θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Το κλίμα στον εκπαιδευτικό χώρο της Τεχνικής Εκπαίδευσης είναι βαρύ. Οι πάντες ακόμη και οι πιο καλοπροαίρετοι βλέπουν ένα γκρίζο τοπίο στον ευαίσθητο αυτό χώρο της παιδείας.
Οι επίσημες εξαγγελίες δυσνόητες τα ερωτήματα πολλά και κρίσιμα. Σας παραθέτουμε μερικά:
1. Γιατί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ξεκινά από τον ευαίσθητο χώρο της ΤΕΕ ενώ υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σε όλη την εκπαίδευση; Μήπως η Τεχνική Εκπαίδευση είναι μια εύκολη υπόθεση ή μήπως είναι ο χώρος που αναμένονται οι λιγότερες αντιδράσεις;
2. Γιατί σε κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση οι όποιες αλλαγές-πειραματισμοί πρέπει να γίνονται στην Τεχνική Εκπαίδευση ενώ και στη Γενική Εκπαίδευση που έχει σοβαρότατα προβλήματα (απηρχαιωμένο περιεχόμενο σπουδών, Λύκειο προθάλαμος των πανεπιστημίων, παραπαιδεία, χαμηλές επιδόσεις, κατακερματισμένες γνώσεις, αποστήθιση κλπ) ουσιαστικά δεν αλλάζει τίποτα;
3. Γιατί ο χειρισμός της μεταρρύθμισης γίνεται σε επίπεδο Υφυπουργού ενώ π.χ. στη μεταρρύθμιση του 1977 με το Ν. 576, όταν είχαμε ένα παρόμοιο σχήμα, ο χειρισμός γινόταν από τον υπουργό παιδείας κ. Γ. Ράλλη και επιπλέον είχε αναμιχθεί προσωπικά και ο τότε Πρωθυπουργός κ. Κων. Καραμανλής (Καθημερινή 1,3/2/1976); Μήπως ο ρόλος της ΤΕΕ σήμερα στην εκπαίδευση, την ανάπτυξη, την Ελληνική κοινωνία, την ανεργία των νέων είναι υποδεέστερος;
4. Ποιος είναι ο σοβαρός λόγος δημιουργίας δεύτερου σχολείου στο χώρο της ΤΕΕ, της ΕΠΑ.Σ., κατά παρέκκλιση του προεκλογικού προγράμματος της Ν.Δ., ενώ μέχρι και σήμερα ο κ. Πρωθυπουργός δηλώνει ότι «έχουμε πρόγραμμα και θα εφαρμοσθεί στο ακέραιο»;
5. Πιστεύει κανείς ότι η σημερινή κατάσταση της εκπαίδευσής μας οφείλεται μόνο στην κακή οργάνωσή και λειτουργία της και όχι κυρίως στην υποχρηματοδοτησή της;
6. Αν είναι αλήθεια ότι στις ΕΠΑ.Σ. δεν θα διδάσκονται καθόλου μαθήματα γενικής παιδείας τότε, στα ΤΕΕ που θα μετατραπούν σε ΕΠΑ.Λ. θα έχουμε αυξημένη γενική παιδεία και στα ΤΕΕ που θα μετατραπούν σε ΕΠΑ.Σ. καθόλου γενική παιδεία. Είναι άραγε καλύτερα αυτά τα προγράμματα σπουδών ή μήπως είναι καλύτερο το σημερινό πρόγραμμα των ΤΕΕ που περιλαμβάνει 30% μαθήματα γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές;
7. Τι σημαίνει η δήλωση του Υφυπουργού κ. Γ. Καλού στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής την 19-1-06, σε ότι αφορά το διαχωρισμό των ειδικοτήτων σε ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ., «Αφού, θα ξεχωρίσουμε τις ειδικότητες για κατάρτιση και θα τις οδηγήσουμε στην ΕΠΑ.Σ. -αυτός είναι ο σχεδιασμός- θα μείνουν οι ειδικότητες που θα προκύπτουν μετά από ολοκληρωμένη εκπαίδευση και όχι απλώς κατάρτιση στο επαγγελματικό λύκειο». ;
8. Η κατάργηση της γενικής παιδείας από τις ΕΠΑ.Σ. φωτογραφίζει ένα σχολείο κατάρτισης και όχι εκπαίδευσης. Η Τεχνική Εκπαίδευση περιλαμβάνει πάντα και ένα μέρος γενικής παιδείας αυτή είναι η πρακτική που εφαρμόζεται στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών-μελών της Ε.Ε. και όχι μόνο. Στην Ελλάδα έχει γίνει η σχετική προσαρμογή με το Ν. 3121/2003 (ΦΕΚ 258Α /7-11-03) και στο άρθρο 6 παρ.1 αναφέρεται η παροχή της γενικής παιδείας στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Το ερώτημα που τίθεται είναι σαφές και κρίσιμο: Οι ΕΠΑ.Σ. θα είναι σχολεία ενταγμένα στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα ή θα είναι ένα μόρφωμα κέντρων κατάρτισης;
9. Γιατί «διαφημίζεται» το ΕΠΑ.Λ. σαν το νέο σχολείο από το οποίο οι μαθητές της ΤΕΕ και τυπικά πλέον θα έχουν το δικαίωμα πρόσβασης στα ΑΕΙ αφού είναι γνωστό ότι το δικαίωμα αυτό υπάρχει εδώ και …30 χρόνια; (για τους μαθητές των ΤΕΛ Ν. 576/1977, Ν. 1566/1985 και για τους μαθητές των ΤΕΕ Ν. 2909/2001, άρθρο 1 παρ. 2).
10. Για ποιο λόγο δεν ανακοινώνεται η κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης από το Ενιαίο Λύκειο το οποίο θα μετατραπεί σε Γενικό Λύκειο; Αν το ΕΠΑ.Λ. θα είναι ένα άλλο ισότιμο λύκειο με το γενικό, τότε τι νόημα έχει η λειτουργία τεχνολογικής κατεύθυνσης στο Γενικό Λύκειο;
11. Για ποιο λόγο προβλέπεται η λειτουργία της ΕΠΑ.Σ. και προδιαγράφεται, σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΠΘ, 19/1/2006, σαν το σχολείο που απευθύνεται «σε μαθητές που τους ενδιαφέρει να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες και δεν επιθυμούν ή δεν αισθάνονται ικανοί να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.)»;
12. Για ποιο λόγο το ΥΠΕΠΘ καταργεί τα ποσοστά εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της ΤΕΕ, θεσμός που ισχύει για 30 χρόνια και καθιερώνει (Ν. 3432/2006 άρθρο 4, ΦΕΚ 14 τ.Α΄) ποσοστά εισαγωγής προς την Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.Ε.Α.) στους μαθητές των εκκλησιαστικών Λυκείων; Αμφιβάλλει κανείς ότι η κατάργηση του ποσοστού εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στους απόφοιτους γυμνασίου να προτιμήσουν την Τεχνική Εκπαίδευση;
13. Για ποιο λόγο οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. καλούνται να εξετασθούν στα ίδια θέματα των μαθημάτων γενικής παιδείας με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων; Το ΕΠΑ.Λ. σαν επαγγελματικό σχολείο έχει διαφορετική στόχευση από εκείνη του Γενικού Λυκείου οι μαθητές του οποίου από το πρώτο έτος σπουδάζουν μόνο τα μαθήματα γενικής Παιδείας και συνεπώς σε κάθε περίπτωση θα είναι πιο προετοιμασμένοι από τους μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Η εξέταση λοιπόν στα ίδια θέματα είναι ίση μεταχείριση ή το αντίθετο;
14. Είναι αλήθεια ότι οι ΕΠΑ.Σ θα λειτουργούν αποκλειστικά σε απογευματινό ωράριο (διότι οι μαθητές θα εργάζονται το πρωί) και τα ΕΠΑ.Λ. σε πρωινό ή εσπερινό; Αν αληθεύουν αυτές οι πληροφορίες τότε τι θα γίνει με τους μαθητές των ΕΠΑ.Σ. που δε θέλουν να εργάζονται ή δε θα μπορούν να βρουν δουλειά και το πρωί το σχολείο τους θα είναι κλειστό; Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ωράρια των σχολείων είναι για μεν τους εργαζόμενους μαθητές εσπερινά για δε τους μη εργαζόμενους πρωινά. Γιατί γίνεται προσπάθεια να βρεθεί ένα άλλο μεικτό απογευματινοεσπερινό ωράριο λειτουργίας για τις ΕΠΑ.Σ.;
15. Είναι αλήθεια ότι τα άλλα υπουργεία που θα λειτουργήσουν και εκείνα ΕΠΑ.Σ. δεν έχουν πεισθεί από το ΥΠΕΠΘ για το πόσο καλά σχολεία θα είναι οι ΕΠΑ.Σ. και πιέζουν συνεχώς να τους δοθεί η δυνατότητα να ιδρύσουν και εκείνα ΕΠΑ.Λ.;
16. Είναι αλήθεια ότι δεν προβλέπεται στο σχέδιο νόμου η ίδρυση Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ η οποία είναι απαραίτητη για την αναβάθμιση της ΤΕΕ; Μήπως επικράτησε η εξωπραγματική θέση του κορυφαίου συνδικαλιστικού οργάνου καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) ότι η ίδρυση της διεύθυνσης αυτής σημαίνει …διάσπαση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; Η ίδρυση και λειτουργία των Δ/νσεων Φυσικής Αγωγής, Ειδικής Αγωγής και ΣΕΠΠΕ έχουν προκαλέσει διάσπαση;
17. Εάν προβλέπονται: Μείωση των μαθητών ανά τμήμα σε 25 για τα ΕΠΑ.Λ., 20 για τις ΕΠΑΣ και ίδρυση γραφείων ΤΕΕ με 3 σχολικές μονάδες ΤΕΕ, ενώ σήμερα απαιτούνται 8, ο κάθε καλοπροαίρετος οφείλει να χαρακτηρίσει τα μέτρα αυτά ως θετικά. Μήπως η ίδρυση περισσότερων γραφείων ΤΕΕ για μερικούς είναι μέτρο που οδηγεί προς τη διάσπαση της ΤΕΕ;
18. Στην Ελλάδα υπάρχουν οργανωμένα και ισχυρά συντεχνιακά συμφέροντα τα οποία με την πρόφαση της «στέρεης γενικής παιδείας», «του 12χρονου βασικού σχολείου» «τη λειτουργία ενός και μόνο Λυκείου του Ε.Λ.» κλπ. συμβάλουν αποφασιστικά στην «ομηρία» δεκάδων χιλιάδων νέων και αποστερούν την οικονομία και την ανάπτυξη από μεσαία στελέχη και εκτοξεύουν την ανεργία των νέων στα ύψη. Είναι λογικό να υποκύψουμε στις συντεχνίες αυτές υποθηκεύοντας τη νέα γενιά αγνοώντας και την κατάσταση της οικονομίας μας η οποία δεν περνά τις καλύτερες μέρες της;
19. Έχει γίνει κατανοητό από το ΥΠΕΠΘ ότι η ΤΕΕ δεν είναι απλά μια «σχολική υπόθεση» και ότι όπως το δικαίωμα στη μόρφωση είναι σεβαστό άλλο τόσο σεβαστό πρέπει να είναι και το δικαίωμα προς την εργασία;
20. Γιατί δεν βελτιώνεται ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ο οποίος, σε πολλές περιπτώσεις, αποτελεί την «ώρα του παιδιού» και καταφύγιο των καθηγητών που δε συμπληρώνουν ωράριο;
21. Μήπως δε θέλουμε να ενισχύσουμε ποιοτικά και ποσοτικά την ΤΕΕ στην Ελλάδα η οποία υστερεί δραματικά από τα άλλα Ευρωπαϊκά κράτη;
22. Γιατί δεν ανοίγουμε νέους δρόμους για να βοηθήσουμε πολλούς Έλληνες γονείς και μαθητές να καταλάβουν ότι το πανεπιστημιακό πτυχίο δεν είναι «φάρμακο δια πάσαν νόσον» και ότι πολλοί κινδυνεύουν να οδηγηθούν στην ανεργία;
ΠΗΓΗ:
http://www.kpad.gr/
http://www.kpad.gr/text/adriank2.htm